تاثیرات ماساژ درمانی بر نفخ و یبوست چیست؟

یبوست و نفخ از عوارض جانبی شایع PPIهستند. بنابراین ماساژ درمانی ممکن است با انجام ماساژ شکمی بتواند به مددجویان آسیب دیده کمک کند تا به افزایش حرکت مدفوع از طریق روده کمک کند.
عوارض جانبی PPI اضافی شامل سردرد و سرگیجه است که با افزایش مصرف آب می توان به حداقل رسید. نوشیدن آب بیشتر به ویژه برای گرم نگه داشتن مشتری در PPI پس از یک جلسه ماساژ مفید است.
موقعیت یابی مناسب یکی دیگر از ماساژ درمانی برای مشتریانی است که PPI مصرف می کنند. از آنجا که سوزش سر دل هنگام خوابیدن بدتر می شود ، مشتریانی که این علامت را دارند معمولاً با یک (یا چند) بالش برای بالا بردن سرشان بسیار راحت تر هستند.
در مورد چگونگی تسکین ماساژ علائم سوزش سر دل بیشتر بدانید .
هشدار PPI
طبق تحقیقات جدید منتشر شده در ژوئیه 2009 در مجله گوارش ، مهارکننده های پمپ پروتون می توانند به وابستگی منجر شوند و پس از مصرف آنها فقط برای چند ماه باعث بازگشت مجدد علائم شوند. براساس یک مطالعه هشت هفته ای ، درمان با PPI در افراد سالم علائم مرتبط با اسید مانند سوزش سر دل ، تنظیم مجدد اسید و سوء هاضمه را پس از برداشتن درمان ایجاد کرد.
به گفته کریستینا ریمر ، دکتری دانشگاه کپنهاگ و نویسنده اصلی سرب ، "این مشاهدات که بیش از 40 درصد داوطلبان سالم ، که هرگز از سوزش سر دل ، سوزش اسید یا سوء هاضمه زحمت کشیده اند ، در هفته ها پس از قطع PPI وجود ندارند. قابل توجه است و پیامدهای بالینی و اقتصادی بالقوه مهمی دارد. "
نظریه پردازان که به دلیل تولید بیش از حد اسید معده به دنبال سرکوب آن بر روی PPI ها مطرح شده اند ، نویسندگان این مطالعه تخمین می زنند که اثر برگشت مجدد PPI بین چهار هفته و چهار ماه به طول می انجامد.
به نظر می رسد شناخت اثر برگشتی از متوقف کردن PPI ، تنها برای داروسازان و پزشکان مفید است. با این حال ، ماساژ درمانی نیز احتمالاً مشاهده می کنند که مشتریها PPI را گرفته و متوقف می کنند. پس از این که مشتری اخیراً از مصرف مهارکننده پمپ پروتون دست برداشته و با تجدید سوزش سوزش سر دل روبرو شده است ، بدنسازان می توانند آنها را در مورد علت احتمالی آموزش دهند و حتی ممکن است در کاهش این علائم تشدید کننده کمک کنند. علاوه بر این ، آگاهی از مشتری مبنی بر اینکه اثر برگشتی PPI کوتاه مدت است به شما کمک می کند تا ناامیدی آنها را کاهش داده و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید
منبع : ghahremanclinic.ir


لینک منبع